Blog

5. NAP - ISMÉT ELTELT EGY NAP??

Az előző napok tömény órái után kissé tartottam a mai egész napos szakmódszertani óráktól, de szükségtelen volt. Annyira gyakorlatiasak voltak az órák, hihetetlenül gyorsan elrepült az idő. Minden óra a folyékonyság fejlesztésére irányult, illetve kicsit belekóstoltunk a drámatechnikák alkalmazási lehetőségeibe is. Nagyon sok hasznosat tanultam, remélem, hogy hasonló hatékonysággal tudom majd átadni és megvalósítani őket otthon. Az oktatást illetően eddig nem panaszkodhatok, tényleg megéri itt lenni. Remélem, hogy egy hét múlva is hasonló véleményt írhatok!

Ma este 7 órától a csoportunk egy 'Ghosts and Legends' (szellemek és legendák) elnevezésű, két órás sétán vesz majd részt, mely egyben egy városnéző, felfedező séta is. A séta részleteiről csak holnap tudok beszámolni, remélem, nem lesz nagyon ijesztő! :)

Ez az 5. nap, de még mindig nem kellett használni az esernyőt! :) Szép, napos idő volt ma, délután a kabátra sem volt szükség.

Új kedvenc teám van, az almás fahéjas kedvencemet felváltotta a citromos gyömbér ízesítésű tea.

Szép estét mindenkinek!

4. NAP - TANULÁS, MAJD DARTMOOR NEMZETI PARK

A ma délelőtti órák ismét nagyon pörgősek és tömények, ezáltal pedig fárasztóak voltak. Egy pillanat alatt el lehet veszíteni a fonalat, folyamatosan figyelni kell. Ugyanakkor nagyon sok hasznos dolgot tanultam ma is, örülök, hogy továbbra is inkább gyakorlati oldalról közelítik meg a tanításmódszertani fejlesztést, az elméleti ismeretek túlzott oktatása helyett.

Délután a Dartmoor Nemzeti Parkba látogattunk el. A közel egy órás buszos út során egyik tanárunk, Roger előadását hallgattuk Dél-Anglia, főként Devon megye történelméről és kultúrájáról. A nemzeti parkokról nekem mindig sík, lankás területek jutnak az eszembe, azonban a Dartmoor Nemzeti Park meredek, sziklás dombokon terül el, így a délutáni kis sétából egy egész komoly túra kerekedett. Nagyon sokat gyalogoltunk, a táj szerintem mindannyiunkat lenyűgözött. Néhán kép a galériában látható.

Vacsora után sokat beszélgettem a családdal, majd egy kis segítséget kértem tőlük a holnapi házi feladatom megoldásához: 25 hétköznapi angol kifejezés / idióma értelmezéséhez. Még egy kicsit tanulgatom őket, utána nyugovóra térek, azt hiszem, ma sem lesz gond az alvással.

 

3. NAP - TANULÁS

Fárasztóan telt a mai nap, nagyon sok órával és feladattal. Délelőtt három órám volt, mindegyik 60 perces. Az elsőn hétköznapi angol kifejezéseket tanultunk, illetve azokat gyakoroltuk különböző szituációs feladatokon keresztül. A második órán a főiskolai fonetikai tanulmányaink felelevenítését követően kiejtési és intonációs gyakorlatokat végeztünk. Végül kultúrismereti feladatokat kellett megoldanunk, kezdem egyre alaposabban megismerni a másik három országot.

Az ebédszünet után még három szakmódszertanos óra várt rám, mindhárom a beszédkészség fejlesztésére irányult. Nagyon jó gyakorlatokat tanultam, amiket a mindennapi munkám során is tudok majd alkalmazni. Örülök, hogy elméleti ismeretek mellett a gyakorlatban is valóban hasznosítható dolgokat tanulok.

Ma már házi feladatot is kaptam, így este sem fogok unatkozni. :)

A vendéglátó család továbbra is nagyon közvetlen és segítőkész. Minden este 18.30-kor vacsorázunk, a pontosság nagyon fontos. Rendkívül egészségesen étkeznek, nagyon sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, a teáról nem is beszélve. Azt hiszem, rég ittam már annyi teát, mint az elmúlt 3 napban. :) Az ételeik egyébként finomak és változatosak.

Az itteni embereket illetően is nagyon pozitív tapasztalataim vannak, akár az utcán, akár a boltokban. Barátságosak, nyitottak, egyáltalán nem olyan távolságtartóak, mint ahogyan a legtöbb könyvben bemutatják őket. Remélem, később sem szerzek más jellegű tapasztalatokat!

A fényképgalériában látható 1-2 kép a mai órákról, illetve arról az utcáról és házról, ahol lakom.

Már 3. napja vagyok itt, és még nem esett az eső. :)

 

2. NAP - ELSŐ NAP AZ ISKOLÁBAN

Izgatottan vártam az első napot. Az iskola nagyon közel van, mindössze néhány perc gyalog, Juliet és Oliver mutatták meg az utat reggel. Az ajtóban várt a kurzus szervezője, aki rövid bemutatkozás és néhány adminisztrációs tevékenység után a tanteremhez kísért. A legtöbb csoporttársam már ott volt. 9-en vagyunk, 4 különböző országból: 3 spanyol, 2 török, 1 cseh és 2 magyar nemzetiségű csoporttársam van, mindenki nagyon barátságos és közvetlen. 

Az első két órán különböző megismerkedési feladatok vártak ránk, melyeknek köszönhetően már 1-2 óra elteltével nagyon sok információt tudtunk egymásról. Ezt követően oktatási rendszerekről beszélgettünk, azok erősségeiről, gyengeségeiről, majd tanítás-módszertani tapasztalatokat, ismereteket cseréltünk.

Délután egy másik csoporttal együtt (körülbelül 20-an) városnéző sétára indultunk. Sétáltunk az Exe folyó partján, illetve megnéztük a gótikus stílusban épített katedrálist. Nagyon sok érdekességet tudtam meg róla, alig várom, hogy mindenről beszámolhassak, a tanulóknak természetesen majd angolul. :)

A séta után a vendéglátó család meleg vacsorával várt. Sokáig beszélgettünk az itteni gyereknevelésről, óvodáról, iskolai követelményekről.

A fényképgalériába tettem fel új képeket: 2 képet az iskoláról, 2 képet a kilátásról az iskolából, 1 képet a csoportról, amely egyik óra végén készült, néhány képet a katedrálisról és 1-2 képet az exeteri utcákról. Ma sem maradhat el a felirat-fordítós szorgalmi feladat, ismét várom a megoldásokat! 

1. nap - Megérkezés Exeterbe

Több mint 2,5 órás repülőút, majd közel 6 órás buszos utazás után szerencsésen megérkeztem Exeterbe. Nem igazán szeretek repülni, de a napfelkelte kárpótolt mindenért (a fényképgalériában látható néhány kép).

A kéthetes továbbképzés ideje alatt egy családnál lakom, Juliet és a 3 éves kisfia, Oliver Exeterben vártak rám a buszmegállóban. Juliet és a férje, David nagyon közvetlenek, sokat beszélgettünk a délután folyamán, illetve vacsora közben. 

Holnap reggel 9 órától kezdődik a szakmai továbbképzés, mely során azt tanulom, milyen módszerekkel lehet a leghatékonyabban fejleszteni a tanulók angol nyelvi beszédkészségét. Kíváncsi vagyok a csoporttársakra, akik előzetes információk szerint más-más országból érkező tanárok lesznek. Holnap este részletesen beszámolok majd az első nap eseményeiről.

Kedves Tanulók! A fényképgalériában találtok két olyan képet, amelyek valamilyen feliratról készültek. Szorgalmi feladatként le lehet őket fordítani, a tükörfordítást kerüljétek! Szerintetek miért van szükség ezekre a kiírásokra? A megoldásokat e-mailben kérném az ildiko.ivony@gmail.com címre. Nem nehezek, a szorgalmi feladatokért pedig tudjátok, hogy jutalom jár!